What do you think: What must be in summary or attached to it?
  • Add your answer

Almost always have to perform certain functions of the Secretary, namely:

  • take and record correspondence,
  • archive and distribute all the documents received,
  • to record incoming calls,
  • happily greet customers and sometimes deal with organizational issues events and meetings.

This wizard manages the work of all services in the office, and its head is the Director General or Deputy Director.

Office Manager, nothing is distinguished from assistant, since his duties aimed at reducing the volume of activity of the head. The average monthly salary is around 200 to 300 $ .

To achieve a successful and productive working level you must have the following skills:

The vacancy requires such personal qualities:

  • organizing the makings,
  • honesty,
  • punctuality,
  • independence,
  • communication skills,
  • responsibility,
  • patience and flexibility.

No work experience employment is possible, but not always, it always depends on the company, need an internship.

Office Manager – the vacant place with a great competition, difficult to get into a known company, but it is far easier to new office of the company. Writecover letter, complement your resume! It should be applied, reporting experience as a Secretary in the past, with the goal of increased attention to your person.

A sample of the finished summary

For the position of office Manager

Photo summary

The Name

  • Date of birth:
  • Marital status:
  • Home address:
  • Contact phone:
  • El. mail:

Goal: to occupy the vacancy of the office Manager

  • Имею три года практического опыта работы офис менеджером и достаточный объем знаний, чтобы достойно отвечать за организованность и работоспособность офиса.
  • Имею яркую, attractive appearance, to be the face of office.
  • High organizational skills.
  • Have letters of recommendation.

Achievements and skills

Excellent knowledge of the rules and methods of organization of work of the office, этики взаимоотношений в рабочем коллективе, стандартов делопроизводства.

Education

2007-2012 gg. Сумской национальный университет экономики. Менеджмент организаций.

Закончила с отличием магистратуру. Во время учебы работала секретарем в офисе, где получила навыки по работе с входящими и исходящими звонками, организацию документооборота.

Additional education

Апрель-май 2013 g. Курсы по организации делопроизвоства.

Декабрь 2013 g. Курс слепой печати.

Ежемесячные тренинги по предотвращению конфликтных, не стандартных ситуацийКонфликтология”.

Experience

2012 2015 gg. Учебно-кадровый центр. Ведение делопроизводства.

  • Организация снабжения офиса.
  • Обеспечение чистоты и порядка в помещениях офиса.
  • Эффективное и культурное обслуживание посетителей.
  • Предотвращение и ликвидация конфликтных и не стандартных ситуаций.
  • Подготовка материально-технической базы для проведения переговоров.
  • Заказ билетов, бронирование гостиниц.

Personal qualities and traits

  • Психологически стрессоустойчива (посещение специализированных тренингов),
  • Тактичная,
  • Вежливая,
  • Ответственная (опыт административной и организационной работы),
  • Целеустремленная (constantly improving their skills),
  • Коммуникабельная (имею дружеские отношения со всем коллективом офиса),
  • Увлекаюсь организацией и проведением праздников, как в рабочем коллективе, так и в кругу друзей.

Additional information

  • Confident PC user.
  • Know office equipment

Knowledge of foreign languages: fluent in English, technical German. Самостоятельно изучаю итальянский.

Examples summary

Узнайте где находятся офисные центры в вашем городе, договоритесь с человеком отвечающим за аренду или сторожем, что бы он помог разыскать начальника или передать резюме, либо порекомендовал вас лично.

Скачать резюме офис менеджера